Periodista

Amikor maga az orvos fertőzi le a fél várost Koronával

2020. március 22. - Periodista.

Helyszín: egy vidéki, Dél-magyarországi nagyváros egyik szakklinikája, főszereplő: egy rangos - neves, megbecsült főorvos, aki magánrendeléseken is praktizál és naponta százakkal találkozik. Mellesleg a Koronavírus-bizottság feje és a kormánypárt egyik legmegbecsültebb helyi támogatottja a településen. A történet szerint a járványhelyzet kezdetén Ausztriába utazik egy kis síelésre (egy Dél-tiroli [olaszországi] kitérővel), majd hazatérve rögtön felveszi a munkát és teli-erőből kezd gyógyítani, betegeket kezelni a klinikán illetve saját pácienseinél egyaránt, anélkül, hogy mondjuk vállalná a külföldi utazás után KÖTELEZŐ 14 napos karantént. Tegyük hozzá egészségügyi dolgozóként eleve necces a külföldre utazása (a februárban kezdődő európai vészhelyzet kellős közepén). Ennek dacára főhősünk dolgozni kezd: embereket operál, betegekkel találkozik, viziteket tart és közben más orvosokkal beszél, sőt egyéb klinikák vezetőivel, orvosaival konzultál, egy hét alatt cirka ezer emberrel kerülve kontaktba. Aztán ...  egyszer csak száraz köhögése lesz, magas láza, mellkasi fájdalma, nehézlégzése. Hopp egy gyors Korona-teszt, ami POZITÍV! ... WTF?!

korona.jpg

Az eset kiszivárgott, de nem csak az érintett városban, hanem az egész megyében is, miközben gőzerővel folyik az eset eltussolása (a pletyka terjedésével párhuzamosan), tekintettel az érintett orvos-professzor rendkívüli szakmai és politikai múltjára. (Aki beszél, az repül alapon.)

Az eset azért is érdekes, mert látlelete a hazai állapotoknak: nem hiszünk a járvány-védelem fontosságában, magasabb szinten pedig az eltussolásra játszunk, csak botrány ne legyen. Ugyanakkor egy orvos-professzor, a Korona-járvány szakmai csoportjának helyi vezetője részéről még így is megdöbbentő ez az egész történet. Mégis mi motiválhatta ekkora hanyagságra az illető főorvost?: Mi járhatott a fejében a "14 nap karantén kontra lefertőzök egy komplett klinikát és egy fél várost" dilemmájában?  Józan ésszel felfoghatatlan ez a kérdés?

Ami pedig a következményeket illeti:

Vajon hány beteggel és hány kollégával találkozhatott a derék főorvos hazaérkezése és koronatesztje között (kb 1-2 hét alatt) és hányat fertőzhetett meg ezek közül? Hány olyan betegre ragaszthatta a vírust, aki eleve legyengült állapotú, vagy krónikus betegségektől is szenved? Mekkora lesz a városban a Korona-járvány az esetet követően? És végül még egy érdekes kérdés: vajon megtudjuk e valaha is a valós számokat a járvánnyal kapcsolatban (az érintett településen és országosan is) és mellesleg lesz e következménye a doktor felelőtlenségének?

Jó kérdések ezek. Az eset egyébként több internetes újságban is megjelent a Halál Angyaláról, sőt maga az érintett személy sem tagadja már (mondjuk nem is igen teheti, csupán azzal menti magát, hogy a járvány kezdetén, vagyis a hivatalos vészhelyzet előtt volt külföldön). Akik viszont ismerik az egész sztorit az érintett megyében tudják mi az igazság: egy felelőtlen orvos ezreket fenyegető bűne, mely egy komplett várost sodort veszélybe. Éppen most, amikor amúgy is a legnagyobb a baj.

periodistas_szeles_logo.jpg

--- x ---

Magyarországon március 11-én hirdettek ki vészhelyzetet a járvány miatt és március 16-án zártak be az iskolák. Olaszországban február 21-én történt az első haláleset (10 napra rá már 30 volt a halottak száma). Március 4-én elrendelték az olasz iskolák bezárását, 7-én pedig a talján miniszterelnök aláírta Észak-Olaszország teljes karanténba zárását. Olaszország egésze március 9-én került karantén-lezárás alá.

A bejegyzés trackback címe:

https://periodistas.blog.hu/api/trackback/id/tr7915543956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nataniel 2020.03.22. 15:31:39

Dél-Tirol É-Olaszban van, nem Ausztriában... amúgy nagyjából stimmel.

Fritz Gerlich 2020.03.22. 21:02:20

Óriási felelőtlenség, sőt kifejezetten bűn volt az, amit Rovó doki csinált. Akármennyire is március 8-án jött haza (ha ez igaz egyáltalán), pontosan tudnia kellett orvosként, pláne a Koronavírus-járvány szakmai bizottságának elnökeként, hogy tesztnek kellene magát alávetnie mielőtt több ezer szegedi beteg, illetve egészségügyi dolgozó közé megy.

A másik: ha valóban Dél-Tirolban járt, az bizony Olaszország (nem Ausztria) ahol már január végétől tombolt a járvány. Március 8-án éppen azon a vidéken alakult ki Európa egyik legsúlyosabb járvány-helyzete. Ne felejtsük ott sokkal hamarabb fordult kritikusra minden.

WLaci 2020.03.22. 21:10:40

Nem egy orvosról van szó, hanem a szegedi egyetem irányítójáról. Az SZTE hatalmas szervezet, a város legnagyobb munkáltatója. Eleve elutazni óriási felelőtlenség volt ebben az időpontban az első számú vezetőnek.

Argus_ 2020.03.22. 21:17:53

@WLaci: Dr. Rovó Lászlóról szól a poszt, aki a szegedi fül-orr gégészeti klinika főorvosa. Amellett jelentős és kiterjedt magánpraxisa van a városban sok ezer beteggel. Mindezeken túl tanít az egyetemen. De elsősorban orvos.

Arcade Macho 2020.03.22. 21:49:09

www.youtube.com/watch?v=ixrzI753T0Y
ez a s3ggfej egy kamionos barom es marcius 13an mar tudhatta hogyha BIZONYITHATOAN olaszoknal jart korabban es tovabbadja az bezony bezony BTK, szoval gondolom a primitiv bunko kamionosa legalabb betartott az onkentes karantent

a posztban szereplo dokinak azt is tudnia kellett volna az 5 nappal korabbi hazajovetelevel kapcsolatban, hogy a lappangasi ido az 5-10 nap, szoval neki is onkentes karantenba kellett volna vonulnia, de hat a kicioccoitaliaisieles az nagyon fontos dolog...

Arcade Macho 2020.03.22. 21:51:03

@Fritz Gerlich: szep dolog az aktualis ellenzeki mantra atvetele, hogy a teszt egyes egyedul lelassitja a jarvanyt, de nem artana hozzatenni, hogy teszt+KARANTEN+teszt 5 nap mulva kombo az ami hatasos, azaz a tudomany jelenlegi allasa szerint

Fritz Gerlich 2020.03.22. 21:54:10

@Arcade Macho: A tudomány jelenlegi állása szerint, mi? Mégis mi a lófaszról beszélsz ember? A papsas ezreket ítélt betegségre, százakat halálra.

BOAR 2020.03.22. 22:15:29

A retek fideszpatkánynak arra volt esze, hogy MÁSOKNAK megtiltsa a külföldre utazást... Amúgy meg egy gerinctelen szarházi:
"Rovó nemcsak orvosként, de politikailag is igen aktív, a tavalyi választások előtt ő volt az, aki a helyi fideszes jelölt mellett kampányolt miután megtiltotta az egyetem dolgozóinak, hogy politikailag megnyilvánuljanak az 2019-es kampányban."
Egy kis letöltendő ráférne, de nem Kecskeméten hanem ott helyben...

Arcade Macho 2020.03.22. 22:27:15

@Fritz Gerlich: te indirekten azt allitottad, hogyha a visszajovettel utan tesztelt volna az eleg lett volna, szerintem ez nem igaz, irtam hozza magyarazatott is gondoltam a soroista fergeknek ez eleg, de ugy tunik neked nem, akkor elismeteljem amit irtam feljebb? vagy eleg ha utalok ra?

AngeI 2020.03.22. 22:30:18

..vagy a paksi momentumos képviselő.

Gérard Duchemin 2020.03.22. 22:39:14

@Arcade Macho: Bocsáss meg ha tévedek, de az nem lehetséges hogy te egy utolsó, szar fideszes gazember vagy, aki megpróbálja a bűnözőket mentegetni? Mert ha tévedek, akkor elnézést.

Fritz Gerlich 2020.03.22. 22:39:35

@Arcade Macho: Ha hazaérkezése után 4-5 napig a Korona-teszt eredményéig nem megy a betegek és kollégák közé, hanem marad a seggén otthon, már jobban nézne ki a helyzet. Nem bonyolult. De ha csak "sorosozni" akartál egyet, egészségedre. Józan, politika-mentes önálló gondolkodást már rég nem várunk tőletek.

pifpaf 2020.03.22. 22:41:37

Mit érdemel az a bűnös, aki járvány idején, a saját maga által aláírt utasításokat megszegve egy klinikai osztály fél személyzetét kiüti a munkából? Nem feltétlenül fertőzte le őket, de egy ideig biztosan nem mehetnek dolgozni.
Mit érdemel az a bűnös, aki az SZTE Coronavirus Operatív Bizottság vezetőjeként esetleg saját maga fertőzi le és esetleg teszi teljesen működésképtelenné az egész testületet? Nem tudom, hogy személy szerint kik tagjai a bizottságnak, de nyilván nem a fiatal korosztályból kerülnek ki.
Ha pedig ezek után csak arra játszik, hogy megússza a dolgot, vajon milyen alapon kíván a jövőben bármelyik beosztottján bármit is számon kérni?

Arcade Macho 2020.03.22. 22:56:25

@Gérard Duchemin: tevedsz
mondjuk csodalom hogy diszlexiaval ilyen mondatokat tudsz eloallitani, na mindegy kerd gondozod segitseget hogy egyuttesen ertelmezzetek a mondandom lenyeget es ha esetleg erdemi infoval szolgalnal akkor szoljal hozzam...

Arcade Macho 2020.03.22. 22:59:27

@Fritz Gerlich: az altalam belinkelt videoban 2 het karanten van, persze az kb 5 nappal kesobbi allapot
tehat meg egyszer...
"pláne a Koronavírus-járvány szakmai bizottságának elnökeként, hogy tesztnek kellene magát alávetnie mielőtt több ezer szegedi beteg, illetve egészségügyi dolgozó közé megy."

ez HAZUGSAG / felrevezeto informacio !!!
2 het hatosagi/onkentes karanten kellett volna, mert a teszt onmagaban nem eleg !!!

Arcade Macho 2020.03.22. 23:06:18

@math0: orulok hogy a masik kommentoldalon levo full kretenkedest abbahagytad es a KARANTEN hatasossagat ismered el
valojaban a karanten az ami megakadalyoza a terjedest es nem a teszt, de nezd meg ezt a genetikai selejtek altal grundolt weboldalt ahol ezt irjak:
444.hu/2020/03/20/koronavirusos-lett-egy-13-eves-lany-de-allitolag-nem-tesztelik-sem-az-osztalytarsait-sem-a-tanaarait
"Az Index hasonló esetről értesült az V. kerületi Hild József Általános Iskolából is, ahol szintén szerdán lett pozitív egy gyerek tesztje, csütörtökön pedig több szülő is értesítést kapott, hogy a gyereküknek - a fertőzött diák osztálytársainak - karanténba kell vonulnia. Tesztelésről azonban itt sem volt szó."

"A családja azt mondta az Indexnek, hogy csütörtökön, amikor a férfit tájékoztatták tesztje pozitív eredményéről, a feleség tesztelését is ígérte a hatóság. Egyelőre azonban csak az ő és közeli hozzátartozói karanténba helyezéséről intézkedtek."

nos szoval math0 te kis buzerans kocsog a masik oldalon pofaztal azzal a redvas pofaddal amivel eppen egy lovat szoptal le hogy meeeeeeeernemtesztelnek mert a teszteles az MIDENNHATO, erre kiderul hogy a karanten az ami valojaban megallitja a terjedest, nos itt is felajanlom, add meg az elrhetosegedet es privibe lerendezzuk...

teéjesenmindegy 2020.03.22. 23:06:51

@Fritz Gerlich: "A tudomány jelenlegi állása szerint, mi? Mégis mi a lófaszról beszélsz ember?"
Arról beszél, hogy önmagában ha adott volna egy tesztet, akkor sem mehetett volna emberek közé, hiszen nem mutatja ki a lappangó vírust. Pintért is ezért zárták el.

teéjesenmindegy 2020.03.22. 23:08:48

@math0: "a teszt természetesen karanténnal jár együtt, ilyet is csak Fidióta selejt vonhat kétségbe."
Azt a jó kurva anyádat te szardarab! Hát tegnap bazmeg pont az ellentettjét ugattad egy teljes napon át!
Csak ömlött a szádból a szar a teszt fontosságáról, de a karantén szót egyszer nem írtad le, te ostoba fasz.

BOAR 2020.03.22. 23:13:10

Fideszkommandónak kiadták, hogy tessenek mellébeszélni, terelni a napidíjért mert ugye védeni itt nem nagyon van mit...
Menjetek ti a narkós kurva anyátokba, ocsmány férgek.

BOAR 2020.03.22. 23:15:25

@math0: A karantén kurvára megold mindent teszt nélkül is csak épp nem lehet a fél országot karanténba zárni.
Mondjuk az itt ugató fideszes bértollnokoknak nem ártana. Aztán rájuk gyújtani, biztos ami biztos.

teéjesenmindegy 2020.03.22. 23:16:35

@Fritz Gerlich:
"Ha hazaérkezése után 4-5 napig a Korona-teszt eredményéig nem megy a betegek és kollégák közé, hanem marad a seggén otthon, már jobban nézne ki a helyzet."
Nem. Nem az első teszt eredményéig kellett volna otthon maradnia, hanem jelenlegi állás szerint 14 napig.
Basszus, felejtsétek már el tényleg a teszt dumát. A teszt önmagában nem jó semmire. Az egy pillanatnyi állapot. A lappangó vírust nem mutatja ki, csak annak van értelme, ha az első teszt után el vagy különítve, és 14 nap múlva csinálnak még egy tesztet és az is negatív.

teéjesenmindegy 2020.03.22. 23:19:32

@math0: Én hazudok? Ott a teljes szövegelésed, baszod. :D:D
Hát bárki elolvashatja, már ha a folyamatos mocskolódásodra kíváncsi valaki.

teéjesenmindegy 2020.03.22. 23:22:39

@math0: jajj, hagyjál már.
Magad mondtad, hogy negatív teszttel mennél ápolni a kurva anyád.
Meg a fosós hülyék akik negatív teszttel otthon maradnak.

Matyi. Ez a produkciód pontosan ugyanúgy ott a neten mint a pincébe esésed. Hát ne tagadd te szar

BOAR 2020.03.22. 23:23:41

@math0: Ezt majd meglátjuk. Ne jöjjön el de ha mégis, az lerendezi a járványt.
Meg a gazdaságot.
Évekre.

teéjesenmindegy 2020.03.22. 23:24:18

@BOAR: Egyébként áruld már el, hogy ide mégis hogy jött a fidesz?

teéjesenmindegy 2020.03.22. 23:26:45

@BOAR: "Nem lehet karanténba zárni a fél országot."
A felét nem is elég. Igazándiból pont ezt csinálták Kínában, már olaszban is, aztán jön Spanyol, stb. Valahogy nem igazán van más megoldás.

BOAR 2020.03.22. 23:48:35

@teéjesenmindegy: Felőlem játszhatod a hülyét...
-Úgy jött ide, hogy onnan kapjátok a fizetéseteket ezért a mocskolódásért amit műveltek.
-Úgy jött ide, hogy ez az "orvos" is fideszes és ugyanolyan gerinctelen patkány mint a többi.
-Úgy jött ide, hogy SAJNOS ők vannak hatalmon és ők kúrnak el csomó dolgot amit aztán a magadfajta bértollnok csicskák akarnak megmagyarázni/elmismásolni, lehetetlenné téve bármilyen értelmes diskurzust.

BOAR 2020.03.22. 23:51:16

@teéjesenmindegy: Amúgy teszteléssel elég lehet a "fél ország" karanténba zárása is.
De ahhoz rendesen tesztelni kell, nem sumákolni, spórolni, mellébeszélni. A karantén időtartamának meghatározásában is fontos lenne.
Mert így csak várjuk a robbanást, amiről mindenki tudja, hogy el fog jönni csak azt nem, hogy mikor.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 00:00:53

@BOAR: Értem. Tehát énmiattam nincs diskurzus.
Te aztán tudsz diskurálni, első hozzászólásodban voltam gerinctelen patkány, csicska, bértollnok.
Mondd, ha bemész a kocsmába, akkor ott is úgy indítasz, hogy a kurva anyját mindenkinek, aztán nézel nagyot ha megvernek?

teéjesenmindegy 2020.03.23. 00:06:03

@BOAR: "ahhoz rendesen tesztelni kell,"
Rendesen tesztelnek. 1 pozitív esetre 35 teszt jut. Mint dél koreában.

"nem sumákolni, spórolni, mellébeszélni."
Nem tudom, hogy miben beszélt mellé és kicsoda.

"A karantén időtartamának meghatározásában is fontos lenne." 14 nap az utolsó kontakt óta.

A faszi egyébként nem idézőjelben orvos, hanem valami professzor.
Hogy hogy a picsába lehetett ekkora fasz, azt nem értem. Jól fel kéne pofozni, vagy valagba rugni. És ha tényleg továbbadta akkor csukják is le a picsába. Ez a véleményem. Pont mint a momentumos marhát aki túrázgatott Nápolyban - bár asszem az nem kapta el, őt csak valagba rugnám.

BOAR 2020.03.23. 00:08:49

@teéjesenmindegy:
A "gerinctelen", "csicska", "patkány" és "bértollnok" jelzők közül melyiket nem szolgáltad még meg?
-Nem járok kocsmába.
-Amikor még jártam, bohó egyetemista koromban, akkor sem mentem olyan helyre ahol nem tetszett a társaság.
-Ennek megfelelően még soha nem vertek meg!(Benne van az is, hogy nem vagyok pici gyerek, ezért sem próbálkoztak)
-Ez pedig nem a ti kocsmátok, bármennyire is ezt akarjátok éreztetni az ezeregy nicken nyomott süketelésetekkel.

2020.03.23. 00:10:54

Ez szerintem simán kimeríthet Btk-s tényállásokat. Ha valaki tőle kapta és belehalt, az még letöltendőt is érhetne.

BOAR 2020.03.23. 00:17:21

@teéjesenmindegy: Azért idézőjeles orvos a faszi mert meglehet, ez a foglalkozása de semmiképp sem ez a hivatása.
Az nem rendes tesztelés, hogy a pozitív esetek hozzátartozóit nem tesztelik. Az egy dolog, hogy ők is mennek a karanténba de az ő kapcsolati hálójuk felderítéséhez már kellene tudni, fertőznek-e?
Ki beszél mellé?
Pl. Müller Cilike akit bedugtak egy pozícióba bízva benne, hogy nem tesz kárt csak sajnos jött egy járvány. Mellébeszélnek a védőfelszerelések kapcsán, a fertőzöttek lakóhelye kapcsán(valószínűleg a számuk kapcsán is). Mi jön? Majd a gyógyszer és élelmiszer készletekről kezdenek hazudozni? Arról is akkor, amikor már nem lesz? Nincsenek az országnak stratégiai tartalékai, sokmindenben önellátóak vagyunk sőt keményen exportra termelünk de a termeléshez szükségünk van import árura, még az állatok takarmányozáshoz is.

BOAR 2020.03.23. 00:18:07

@Eugene Horse: Simán, de ahhoz ügyészségi szándék kell.

Fortress_ 2020.03.23. 00:27:13

Ha Rovó március 9-én ment először dolgozni és mondjuk március 20-án került karanténben (utóbbi dátumot csak saccolom), akkor 11 napon keresztül fertőzött meg másokat. Ez pontosan 10 munkanap. Na már most, tekintve, hogy három munkahelye volt (Fül-orr gégészeti Klinika + Szegedi Egyetem + Magánrendelő), mindenhol találkozott kollégákkal. Mondjuk napi 3 egyetemi és napi 10 olyan klinikai kollégával aki a 10 munkanap mindegyikén új volt (orvosok, nővérek) az eddig 130 ember. Ezekhez jön a betegek száma, ami a Klinikán legyen mondjuk szintén napi 10 és a magánpraxisán megint napi 10, ez önmagában 200, ami az előbbi 130-al együtt már 330 ember. EZ A MINIMUM!

Ehhez jönnek a családtagok és barátok, mondjuk 10 ember és néhány diák (az is legyen 10) így végül összesen kijön kerek 350 ember. Rovó doki alsóhangon 350 szegedinek adta tehát tovább a COVID-19 -et, vagyis 350 szegedi család került március 20-án veszélybe.

Kíváncsi leszek mi jön ki Szegeden a március 20-tól számított 5-10 napos lappangási idő után. Bár akit első napján fertőzött meg a baromállatja, az már most tüneteket produkálhat.

Cnere 2020.03.23. 00:28:10

Ez nagyon súlyos felelőtlenség. Nem vagyok jogász, de szerintem egy matematikus/járvány szakértő ki tudná mutatni, hogy mennyivel több ember kapta el miatta a vírust, akik amúgy nem kapták volna el. Csak remélni merem, hogy nem lesznek áldozatok is. Nagyon durva ez a történet, hihetetlen mértékű felelőtlenség.
Mi lesz a következménye? Kíváncsi vagyok.

Periodista. 2020.03.23. 00:31:45

@Dev_: Az óvatos becslések szerint is 300 - 500 embernek adhatta át a vírust, tekintve különleges pozíciójának. És azt is figyelembe vehetjük, hogy a szegedi kórház teljes területét bejárhatta, ahol számtalan kilincset, korlátot, ajtót, ablakot egyéb tárgyat foghatott meg, akárcsak magánrendelőjében. Feltételezhetően közben köhögött, másokra szuszogott, főleg a lappangási ideje végén, úgy a 9-10. napján (március 18-20 közt).

Arcade Macho 2020.03.23. 00:47:50

@teéjesenmindegy: koszi tesa a szivembol szoltal :)

Arcade Macho 2020.03.23. 00:49:51

@BOAR: en kijavitottam egy TENYI TEVEDEST
ha azt a tevedest szajkozzak az BTK, ugyanugy BTK mint amit ez az orvos tett
remelem a sok 444es kocsogon minel hamarabb kattan a lakat...
meg persze ezen az orvoson is aki kepes volt karanten helyett inkabb terjeszteni a virust

élhetetlen 2020.03.23. 00:51:21

@Arcade Macho: Úgy tűnik, nem érted a lényeget. Nem az a kérdés, hogy a karantén, vagy a teszt állítja meg a vírus terjedését. A normális megoldás az lenne, hogy aki gyanús tünetek, vagy fertőzött személlyel való érintkezés miatt karanténba került, azt teszteljék le, mert, ha fertőzött, akkor már a karantén előtt is fertőzhetett. Ha pozitív, akkor fel kell deríteni, hogy kikkel érintkezett, azoknak is jöhet a karantén, és nekik is a teszt. Ez lenne hatékony, akkor is, ha nem érted. A karantén önmagában nem elég, mert előtte is fertőzhettél. ÉS EZ NINCS MEGOLDVA. Egy személyes példa, a barátnőm órájára bement egy már regisztráltan fertőzött diák, másik 15 diák közé. Bejelentkezett a Szent Lászlóba, és ilyen előzmény után elhajtották, hogy csak nem fognak minden tanárt tesztelni, önkéntes karanténba vonult, de a tizenöt diák is szabadon kóricál, bármelyik tünetmentesen vírusgazda lehet. Így nem lehet megfogni a járványt. Gondold át. Azért remélem, ezért a kommentért nem fogsz leköcsögözni, de, ha igen, akkor úgy jártam.

Arcade Macho 2020.03.23. 01:20:40

@élhetetlen: "Úgy tűnik, nem érted a lényeget."
kezdek kepbe jonni a dolgokkal egyre jobban es infot elfogadok szivesen
csak a 444es szuggeralo idiotizmussal amikor a sztalini idoket idezik azzal, hogy a sorok kozott kell olvasni az nekem nem tetszik :)

tehat a temanal maradva...
ez a teszteljuk le minel hamarabb mert ha o esetleg pozitiv akkor mindenkit elo kell venni akivel talalkozott ez erdekes... akkor vegezzunk el holnap 10 millio tesztet?

jelen pillanatban az a helyzet hogy valaki elmegy olaszba a gocpontba sielgetni es jon haza, amikor ott eppen 7e fertozottrol tudnak, es ezt irjak: "On 7 March, the government prepared to extend until 3 April the restricted zone to all of Lombardy, plus fourteen other provinces in Veneto"

na szoval ez nem normalis aki igy ennek ellenere bemegy a kozossegbe...
igaz eleve olaszba nem kellett volna elmennie

a szemelyes kerdesedre nem tudok valaszolni, szerintem hamarabb beut ez nalunk is minthogy egy ember kijonne a 2 hetes karantenbol

teéjesenmindegy 2020.03.23. 01:30:29

@BOAR: "A "gerinctelen", "csicska", "patkány" és "bértollnok" jelzők közül melyiket nem szolgáltad még meg?"
Egyiket sem.
Látom remekül megéretted a kocsmás példát. Tényleg nem találod ironikusnak, hogy először elküldesz az anyámba, jelzőket aggatsz rám, utána meg közlöd, hogy énmiattam nincs értelmes diskurzus?

"Az nem rendes tesztelés, hogy a pozitív esetek hozzátartozóit nem tesztelik. Az egy dolog, hogy ők is mennek a karanténba de az ő kapcsolati hálójuk felderítéséhez már kellene tudni, fertőznek-e?"
Értem, te jobban tudod mint a járványügyisek... Azért nem tesztelik, mert teljesen felesleges - a negatív teszttel is karanténba kerül, ugyanis lappanghat a vírus. Tünetek esetén ill. később tesztelnek.
Neked is elmondom, hogy egy pozitívra 35 teszt jut. Mennyit szeretnél még? Németben ez 5.

Belegondoltál, hogy mit érnének el, ha azt mondanák, hogy a 100 megbetegedésből 85 budapesti, 10 szegedi, 5 győri. A debreceniek kapásból leszarnának minden biztonsági előírást.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 01:42:51

@élhetetlen:
"Egy személyes példa, a barátnőm órájára bement egy már regisztráltan fertőzött diák, másik 15 diák közé. "
Ühüm. Tehát a regisztráltan fertőzött diáknak nem kellett karanténba mennie? Valahogy nem hiszem el. Nem búncselekmény?
Meg mellesleg magától nem gondolta, hogy mivel fertőzött, esetleg nem megy suliba?

Azt is elmondták, hogy szoros kontaktnak kell lennie. Nem beülni az órára.
Azért mondták, mert ők a járványügyi szakemberek, te meg ehhez is pont annyira értesz mint minden máshoz.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.23. 02:03:25

ejj de hirtelen atvedlenek a jarvanyszakertok jogassza :) ugyanazok akik az atomot is megszakertik :)

morph on deer 2020.03.23. 02:11:49

@teéjesenmindegy:
“ Azt is elmondták, hogy szoros kontaktnak kell lennie.”

Aha. Akkor szerinted miért fertőtlenítenek bármit is?
Ráadásul a nyomorult vírus köszöni szépen, de akár három napig is eltengődik pl egy műanyag felületen!
Ha a személy pl köhécselget, aztán bármit megfog, akkor már esélyt ad a fertőzésre!
És akkor még szóba sem került, hogy nyilván utazott is valahogy, ahol ugyancsak hagy(hat)ott nyomot maga után!

Valami kibaxottul fegyelmezetlen és felelőtlen egy népség vagyunk, ezen nincs mit szépíteni...

BOAR 2020.03.23. 02:19:26

@Arcade Macho: Aha...
ha a tévedést szajkózzák, a btk... Pláne mióta állami monopólium lett a rémhírterjesztés. Mint ahogy annak az eldöntése is, hogy mi a rémhír.
Na elmész te a kurva anyádba...

BOAR 2020.03.23. 02:36:12

@teéjesenmindegy: Egy pozitívra 35 teszt jut? És van 130 körüli pozitív? Vagyis csináltak durván 4500 tesztet egy tízmilliós országban ami egész európa átjáróháza? És erre még büszke is vagy?
Ennek is jelentős részét a fideszes "nakaneke" klientúrának önmaguk megnyugtatására, mert ha valaki az "utcáról" szeretné teszteltetni magát, megoldják, hogy elmenjen a kedve tőle... A pozitívak alacsony száma is azt mutatja, hogy nem feltétlenül ott tesztelnek ahol kellene. Mert közben azért el-elvakkantják, hogy országos lefedettsége van a járványnak.
Persze a fideszes polgármesterek lapítanak mint szar a fűben, Győr se látszik a térképen pedig van pozitív eset, Kaposváron is nagy kuss van. Már meghirdették a vészhelyzetet de a kamionosok még vidáman ki-be jártak Olaszországba és a kutya nem tesztelte őket.
4500 tesztet nagyjából egy megyeszékhelyen kellene csinálni.
Amúgy te belegondoltál abba, hogy mit érnének el, ha a kormányzati tájékoztatási stratégia nem a hazudozáson alapulna?
Ja, belegondoltál és megborzongtál a gondolattól mert a központilag irányított hazudozás nélkül már 2014-et is buktátok volna.

BOAR 2020.03.23. 02:41:21

@teéjesenmindegy: Állandóan "járványügyi szakember"-ezel. Mert ők jobban tudják.
Nem bazdmeg, nem tudják jobban. Még azokban az országokban is csak most tanulják ahol már előbb megjelent a betegség és ahol nem verték szét a járványügyet (is) ha másképp nem, hát úgy, hogy kifizetőhellyé züllesztették a klientúrának és a feladatra alkalmatlan fideszes szarházikat ültettek a pozíciókba.
A járványügyi szakemberek(a maradék) is csak sötétben tapogatóznak ráadásul amit tudnak vagy találnak, azt sem mondhatják el ha nem egyezik a vezér narratívájával. Így elég gáz rájuk hivatkozni.

élhetetlen 2020.03.23. 03:10:13

@Arcade Macho: Bocs, nem olvasok 444-et, tehát ez nem téma nálam. “akkor vegezzunk el holnap 10 millio tesztet?”. Nem hiszem, hogy az a 15 diák 10 millió emberrel érintkezett, és akik hasonló helyzetben esetlegesen, vagy ténylegesen fertőzöttek, azoknak az érintkezési köre nem az egész ország általában. Ezt be kéne látnod. Aki meg elmegy Olaszországba, és utána nem megy önkéntes karanténba, és nem kér tesztet, az minősíthetetlen. Aki meg nem kap, bár kért, az nem az ő hibája. Tudod, ez olyan, mint egy blogbejegyzés volt, hogy kijött érte a mentő, bevitték, tesztelték, aztán menjen haza, ne szálljon tömegközlekedési eszközre, taxiba, és két nap múlva jöjjön vissza. Ha a városméretét nézve akár 10-15 km-re lakik? Tehát nincs rendesen kezelve a helyzet.

élhetetlen 2020.03.23. 03:16:02

@teéjesenmindegy: Veled nem foglalkozom, nem érdemes.

hii 2020.03.23. 07:43:12

Felelőtlen viselkedés. A környezetemben két orvos járt el hasonlóan a héten! . Csak reménykedem, hogy nem hordozza a vírust. A híradásokban olvastam tegnap, hogy Sepsiszentgyörgyön három kórházi osztályt kellett lezárni a felelőtlen nőgyógyász miatt, aki szintén síelni volt.

Pettyes Szfinx 2020.03.23. 08:29:10

@teéjesenmindegy: Lenne egy kérdésem. Ha a karantén, elkülönítés a megoldás, akkor miért van az, hogy az állami alkalmazottaknak (minisztériumok, költségvetési szervek, állami vállalatok) kifejezetten meg van tiltva a home office? Nem, nem rájuk van bízva, hanem meg van tiltva. Capiche? Akkor is meg van tiltva, ha egyébként olyan a munkája, hogy simán tudná otthonról végezni.

Gleccsertetű 2020.03.23. 08:51:11

Amikor Gender Mátyást úgy rendesen megkúrja egy migráns akkor napokra eltűnik az indexes blogokról. Mostanában egyre többet szerepel itt, ez annyit jelent, h nem akarja szegényt senki megdugni. Esetleg egy önként jelentkező libsi?

teéjesenmindegy 2020.03.23. 09:01:56

@math0: Bárki el tudja olvasni, hogy mit ugattál tegnap, te szar. Ott van.
Leírtad, hogy negatív teszttel mennél csókolózni a kurva anyáddal.
Egy kurva szóval nem említetted a karantént.

MINDENKIT AKI GYANÚS, TESZT NÉLKÜL IS KARANTÉNBA KELLENE RAKNI, HISZEN A TESZT A LAPPANGÓ VÍRUST NEM MUTATJA KI

teéjesenmindegy 2020.03.23. 09:03:20

@Pettyes Szfinx: Nem tudom.
Miért nem kérdezel járványügyest? Vagy döntéshozót?

teéjesenmindegy 2020.03.23. 09:04:58

@élhetetlen: Tehát hazudtál egy szép nagyot, aztán utána nagy elegánsan nem válaszolsz.

BOAR 2020.03.23. 09:05:09

@math0: Anyáddal beszélj ilyen hangon amikor enni kérsz te fasz. Egy ostoba barom vagy aki leragadt a sablonjainál és azokat szajkózza agyba-főbe.
Egy teljes karanténnak mennyi ideig kellene tartani? Lappangási időt és gyógyulást beleszámítva?
Egy normális országban erre az időre bőven kellene lenni élelmiszer és gyógyszer tartaléknak, a kijuttatásra pedig ott a hadsereg. A bakáknak nem Debrecen főterén kellene parádézni tüzelésre kész géppisztollyal hanem már most megkezdhetnék, hogy a nyugdíjasoknak ők hordják ki a kaját-cserébe persze a nyugdíjas korosztálynak szigorúan otthon kellene ülni a valagán.
Nem lenne egyedülálló a világtörténelemben a karantén és nem az szokott tömeghalált okozni hanem a járványok ami miatt elrendelik őket. Nyilván más a helyzet egy lokális karantén esetén mint pl. Vuhan ahol ott van körülötte az egész ország és bármivel el tudják látni a bentrekedteket és más lenne, ha lezárnák nálunk az egész országot és a (dühös) szomszédaink "jóindulatára" lennénk utalva.
A "járványügyi szakembereid" még abban sem tudnak megegyezni, milyen felületen meddig fertőz a vírus illetve milyen a terjedése közösségben. A WHO ajánlásainak is simán ellentmondanak ha a führer azt parancsolja...

szobatars 2020.03.23. 09:09:09

Foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés. Szimpla bűnöző.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 09:15:15

@BOAR:
Na, figyelj kiscsillag. Próbáld meg végigolvasni, hosszú lesz.
"csináltak durván 4500 tesztet egy tízmilliós országban ami egész európa átjáróháza? És erre még büszke is vagy?"
Nem az számít, hogy mekkora az ország, hanem hogy a gyanúsaknak a kontakjait megtalálják.
Képzeld el, hogy az első napon mondjuk kiderül valakiről Győrben, hogy vírusos. Ő az első az országban legyen a neve XY. Elkülönítik, és elkezdik felkutatni, hogy hány kontaktja volt, akiket letesztelnek ill. karanténba raknak.
Nincs értelme Debrecenben elkezdeni tesztelni a népet, hiszen esélyük sem volt, hogy XY-nak találkozzanak. Azokat tesztelik, akiknek reális esélyük volt, hogy elkapják. Ez hány ember? Mondjuk 25. Tehát csináltak 25 tesztet az egy fertőzöttre. Közben páran bemennek az orvoshoz, hogy tüneteik vannak, és őket is letesztelik, pedig közük nem lehetett XY-hoz, de esetleg máshonnan elkaphatták. Na, így jön ki a tesztek száma, hogy 35. A gyanus esetek + XY kontaktjai.
Persze el lehet menni Debrecenbe és letesztelni az egész város, és lobogtatni, hogy csináltunk 100000 tesztet, csak ezzel semmit nem érsz el. Koreában ez a szám 35, a németeknél 5. Akkor szerinted mégis ki tesztel többet? Ki alaposabb? Ki megy jobban utána a fertőzöttek kontaktjainak?

"Ennek is jelentős részét a fideszes "nakaneke" klientúrának önmaguk megnyugtatására, mert ha valaki az "utcáról" szeretné teszteltetni magát, megoldják, hogy elmenjen a kedve tőle..."
Ha bemész teszteltetni magad csak úgy, az értelmetlen. A klientúrát is értelmetlen tesztelni csak úgy, hiszen a teszt nem ad védettséget, és a lappangó vírust sem mutatja ki.
Érted? Ha te vagy a fideszes atyaúristen, és bemész tesztelni csak hogy megnyugodj, akkor jelen állás szerint csinálsz egy negatív tesztet. Már a teszt leadásakor is megfertőződhetsz a rendelőben, sőt akár benned is lehet a vírus, attól még negatív lesz. A matyi barátod mára már felfogta, bár tegnap még ugatott. Az első teszt lószart nem ér, utána karanténba kell menni, csinálni 14 nap múlva másodikat. Akkor vagy negatív. Egészen addig amíg ki nem mész a karanténból.

"A pozitívak alacsony száma is azt mutatja, hogy nem feltétlenül ott tesztelnek ahol kellene."
Hát persze. Futkározni kéne az utcán és random tesztelgetni? Mondjuk lehet kezdeni a kecskemét környéki tanyavilággal, és csodálkozni, hogy mind negatív.
Végül is csak a járványügy, a tisztifőorvos meg a WHO mondja azt, hogy értelmetlen összevissza tesztelgetni, de te jobban tudod.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 09:18:38

@math0: Más emberek nem izgulnak be ha katonát látnak, és ugranak rájuk, csak te.
Attól meg, hogy a csomagot leteszik az ajtó elé nem nagyon fertőződsz

chrisred 2020.03.23. 09:19:19

@teéjesenmindegy: Ezzel finoman jelezted, hogy két különböző halmazról van szó. És gyakorlatilag meg is válaszoltad a kérdést, a "döntéshozók" járvánnyal kapcsolatos mentalitása olyan, mint ezé a rektoré. A hatalmat jobban szeretik, mint amennyire tartanak a járványtól, és most az a hatalom egyik megnyilvánulása, hogy kedvükre játszhatnak a beosztottak és a családjuk egészségével.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 09:22:08

Istenem, mennyire jó látni, hogy a két liberális demokrata épp megölné egymást.

chrisred 2020.03.23. 09:22:32

@teéjesenmindegy: "Futkározni kéne az utcán és random tesztelgetni?"

Hát igen, előre tervezni és szisztematikusan végezni egy feladatot tényleg nem a kormányzat erőssége. :)

BOAR 2020.03.23. 09:24:00

@math0: Teljesen, tökéletesen idióta vagy.
-Van akkora hadseregünk, elfeledkezel a migráncsriogató határvadászokról. Erre talán képesek lennének bár amúgy a kocsimat se mosatnám le velük.
-Nem kell többszázezer ember az ellátásba, amúgy meg egy-egy ellátóegységet, tehát pl. egy élelmiszer előállító üzemet lehet lokális karanténként, szűrt dolgozókkal üzemeltetni. És ezek az emberek nem mehetnek sehová, a szállásuk és a gyár között a hadsereg szállíthatja őket.
Megvannak ennek a forgatókönyvei, a hidegháború idején sokkal komolyabban vették ezeket a dolgokat...még akkor is, ha neked nem szóltak róla.
Nyilván a fidesz ott kúrná el a dolgot ahol csak lehet de ez nem a karantén ellen szól hanem a regnáló hatalom ellen. Valahol sejtik már, hogy itt nincs semleges végeredmény, vagy hősként jönnek ki ebből, vagy belebuknak. Nyilván a bukást is hőstettként akarják eladni, ezért kell nekik a teljes tájékoztatást bekebelezni a rémhírtörvény segítségével.

BOAR 2020.03.23. 09:26:56

@teéjesenmindegy: Figyel fideszbirka, hol mondtam, hogy liberális vagyok? És azt, hogy demokrata? A jelenlegi helyzetben speciel egyik sem...
De ettől még rühellhetem a fiatal demokrata gazdáidat.
És hidd el, ha a kezünkben lennél, hamar meglenne a konszenzus, hogy ki tartsa a kötelet és ki rúgja ki a hokedlit...

halaloszto 2020.03.23. 09:27:31

Az egész világjárvány egyik oka ez. Hogy a társadalom szétszakadt dolgozó hangyákra, és az életet élvező, utazgató elitre. Akik azt hiszik, rájuk más szabályok vonatkoznak.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 09:31:43

@chrisred:
Nem, csak megint nem tudsz olvasni.
Ha megkérdezel szakembert az a szakmai oldalról a legjobbat elmondja. Ha egy problémánál 3-4 szakembert kérdezel meg, akkor 3-4 elmondja, hogy az ö területének az ismeretei alapján mi lenne a legjobb.
És akkor van a döntéshozó, aki mérlegel, és dönt. Kb így történik:
Járványügyis szerint mindenkinek otthon kell maradnia 2 hétig és vége a járványnak. Ez így van. Megvalósítható?
Akkor jön a másik, hogy azért nem biztos, hogy a betegek túlélnék orvos nélkül, Paks se nagyon megy el magában két hétig, meg mondjuk éhenhalna mindenki.
Akkor elkezdenek kompromisszumokat kötni - ebből lesz a döntés.

Úgyhogy, ha megtiltották hogy a minisztérium otthonról dolgozzon, akkor kérdezzen meg erről döntéshozót, vagy szakembert, hogy miért.
Tök jó neked,minden nap tanulsz valami újat a világból.

BOAR 2020.03.23. 09:33:57

@math0: Nyuszifül, feltételezem, hogy az általad sorolt tevékenységek egyikét sem próbáltad, eddigi aktivitásod annyiból állt, hogy rámásztál anyádra és megpróbáltál öcsikét csinálni magadnak.
Amúgy a gépsorok irányítása akár fertőzött, de megfelelően izolált dolgozókkal is megoldható, amúgy az egy-két hétre, egy hónapra elegendő élelmiszer előállítása a válsághelyzetben messze-messze töredékkapacitáson való működtetést jelent.
Feltételezem, nem nagyon voltál mostanában se malomban, se vágóhídon.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 09:36:04

@BOAR: "ezért kell nekik a teljes tájékoztatást bekebelezni a rémhírtörvény segítségével."
Vagy esetleg azért, hogy ne írkálhasson mindenféle barom olyanokat, hogy nem tesztelnek, amikor tesztelnek? Hogy ne egy huszonötéves görbehátú indexes írja meg, hogy mit kéne csinálni, és miért hülye mindenki?

teéjesenmindegy 2020.03.23. 09:39:20

@BOAR: Egyébként, ha már verekedtek, szerintem mindenki neked drukkol.
Nem azért mert annyira jó vagy, hanem mert neked legalább van valami ötleted, még ha kivitelezhetetlen is. Matyi meg arra jó, hogy ordítson, hogy ez se jó meg az se.

Saját kútfőjéből meg annyira képes, hogy a második kérdésnél leessen a picsába.

chrisred 2020.03.23. 09:41:21

@teéjesenmindegy: Ez már a mellébeszélés része. A logikád szerint ugyanis felesleges lenne megkérdezni a szakembereket, mert a döntéshozó már az ő véleményük figyelembevételévek hozta meg a döntését.

BOAR 2020.03.23. 09:42:36

@teéjesenmindegy: Még mindig ezen a tesztelésen lovagolsz. Kiszámoltam neked tegnap, szánalmasan kevés. Annyira kevés, hogy az alapján bármilyen statisztikát felállítani vicc kategória.

Ekrü 2020.03.23. 09:58:57

@chrisred:
"A logikád szerint ugyanis felesleges lenne megkérdezni a szakembereket, mert a döntéshozó már az ő véleményük figyelembevételévek hozta meg a döntését. "-Bocs,de ez egy önellentmondás amit leírtál.Ha a döntéshozó a szakemberek véleményének figyelembevételével hozza meg a döntést akkor miért is lenne felesleges megkérdezni őket?Elvégre ahhoz ,hogy ismerje a véleményüket előbb meg kell kérdezni őket.

Arcade Macho 2020.03.23. 10:01:12

@math0: riszpekt tesa :)

a hadsereggel kapcsolatban anno volt a nagy teli havazas a 80as evekben es akkor ugy meseltek hogy a szovjetek a Polus center alol / kozelebol elojottek valami irtozatos mennyisegu teherautoval, es toltak, na meg ne feledjuk hogy akkor meg kotelezo sorkatonasag volt

szoval ez a mai hadseregesdi az egy vicc

de tenyleg ti full kretenek a BOARral aki az anyjaval szokott kozosulni nos ti nem egy helyrol kapjatok a fizetest? mert mindketten irto nagy kretenek vagytok...

teéjesenmindegy 2020.03.23. 10:08:14

@chrisred: "A logikád szerint ugyanis felesleges lenne megkérdezni a szakembereket, mert a döntéshozó már az ő véleményük figyelembevételévek hozta meg a döntését."
Mármint akkor, ha kíváncsi vagy egy döntés miértjére, amit én mint kivülálló nem tudok? Ezt milyen logikából vezetted le?

chrisred 2020.03.23. 10:08:55

@Ekrü: Nyilvánvalóan nem sikerült értelmezned az előzményeket. Nem arról volt szó, hogy a döntéshozónak felesleges megkérdeznie a szakembereket, hanem hogy most utólag felesleges arról kérdezni a szakembereket, hogy a döntéshozó miért döntött úgy, ahogy döntött.

BOAR 2020.03.23. 10:09:42

@Arcade Macho: A családi hagyományaidat ne vetítsd másokra, tudom, nálatok a mindennapi rutin része, hogy megbaszod a kurva anyádat és apád ott drukkol az ágy végénél de ez azért máshol nem elfogadott.
A nyolcvanas években még a magyar honvédség vonult ki a véletlenül működőképes technikával havat tolni. Tudom, mert sajnos volt részem benne. Még arra is volt gépünk, hogy az útban lévő autókat elvontassuk, a kézifék nem számított...
Egy fegyveres konfliktusban pillanatok alatt elvérezne a hadsereg de arra talán jók, hogy őrt álljanak meg kenyeret hordjanak. Persze hagyománytiszteletből ellopnák egy részét és becserélnék pálinkára de erre kell méretezni a rendszert és akkor jut is, marad is.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 10:09:59

@BOAR: Mi szánalmasan kevés?
Egy fertőzött 35 kontaktjának utánamenni? Dél Korea is pont ugyanezt csinálta, pont ugyanennyit. Az osztrákok meg sokkal kevesebbet. Asszem hetet.

Ekrü 2020.03.23. 10:12:06

@chrisred: Akkor legközelebb fogalmazz érthetőbben,mert az amit te leírtál nem azt jelenti.

felső határ nincs 2020.03.23. 10:16:52

semmifele utazasi korlatozas, se kotelezo karanten nem volt amikor a doki sielni indult, sem akkor amikor visszaerkezett

tul komoly utananezes nem vot, ugye poszter?

teéjesenmindegy 2020.03.23. 10:45:01

@chrisred:
"Nyilvánvalóan nem sikerült értelmezned az előzményeket."
Erre valaki a minap azt írta, hogy "minek olvassam el az előzményeket, ha ott és akkor írtál valamit" Rémlik?

"utólag felesleges arról kérdezni a szakembereket, hogy a döntéshozó miért döntött úgy, ahogy döntött."
Miért lenne felesleges? Megtudod a választ. Vagy nem az a kérdés lényege?

chrisred 2020.03.23. 10:45:04

@teéjesenmindegy: Mármint hogy mi abban a logika, ha érdekel egy döntés miértje, akkor azt kérdezed meg, aki döntött? Szerintem gondolkozz rajta még egy kicsit, hátha tisztul a kép.

BOAR 2020.03.23. 10:46:20

@teéjesenmindegy: "Hát persze. Futkározni kéne az utcán és random tesztelgetni?"
Kamionsofőrök százai, ezrei jártak (és részben még járnak) külföldre, sokan az észak-olasz régióba is. A kutya nem tesztelte őket. Nagy nehezen eljutottak odáig, hogy most már kötelező a karantén ha itthon vannak. De két hete még simán bejött a barom kamionos az irodába és csodálkozott, hogy elküldöm a picsába amikor nekiállt köhögni. Ő speciel heti kettőt fordult Olaszországból.
A benzinkutakon a tranzit útvonalak mentén megfordult sokezer román, bolgár gyökér akik tudták magukról, hogy gebasz van de simán eltitkolták. A benzinkutasokat se tesztelték.
A helyi vízművek dolgozóit sem tesztelik.
De mondok mást. A papíron is eléldegél egy darabig ez a dög. Az újságkihordókat sem tesztelik. A reggeli napilapokkal is lehet terjeszteni a vírust.
De ezek csak ötletek. Nem fantázia kell ide hanem szigorú forgatókönyv a minél szélesebb körű tesztelésre.
A párom egészségügyben dolgozik. Őket sem tesztelték. Védőfelszerelést annyit kaptak, ami egy napra elég. Megmondták nekik, hogy nincs több.

chrisred 2020.03.23. 10:46:58

@Ekrü: Sajnos, nem ígérhetem, hogy minden kommentnél figyelemmel tudok lenni arra, hogy úgy fogalmazzak, hogy még te is megértsd.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 10:47:11

@felső határ nincs: Bassza meg, nem tudom, hogy volt-e kötelező karantén meg korlátozás, de lehetett volna annyi esze magától is, hogy nem megy be.
Sőt, már elmennie se nagyon illett volna.

Most tényleg, ha a sarki fűszeres ilyen hülye, akkor oké, na de egy orvos?

BOAR 2020.03.23. 10:51:35

@math0: "1) de, attól is lehet. "
Aki gondolkodik, már most is azt csinálja, hogy két napig "pihenteti" a vásárolt árukat mert ki tudja, ki fogdosta össze, ki köhögött rá a boltban a tejfölösdobozra. Alap a sűrű kézmosás ha olyasmivel kerültél kapcsolatba ami fertőzhet.
Amit hőkezelsz, az már nem fertőz. Nyilván a kétnapos, nylonzacskóban szikkasztott kifli nem a gasztronómia csúcsa de a pokolban angol a szakács ezért ott még rosszabb a koszt. Fegyelem kell. Csak nincs.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 10:56:07

@math0: Persze, a katona csomagjától meg lehet fertőződni, de ha a munkatársad igazoltan fertőzött, akkor te elmész tesztelni, és ha negatív, akkor mégy anyádhoz :D:D:D:

Figyelj faszari. Egy istenkomplexusos, de buta ember vagy. Ezt te tudod magadról azért is vagy bizonytalan, azért is bizonygatod a faszságaidat olyan kényszeredetten. Nem érvelsz, hanem ugatsz. Azért tudd, hogy én csak röhögök rajtad, láttalak. Ha nem lennél ennyire undorító, még talán sajnálnálak is.

chrisred 2020.03.23. 10:56:21

@teéjesenmindegy: Az egyetem dolgozóinak pont ő tiltotta meg a külföldi utazásokat, tehát volt.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 11:06:38

@BOAR: Na, akkor tisztázzuk.
Kamionsofőr. Letesztelik a határon szerinted. Megvárja a teszt eredményét amit megkap harmadnapra. Addig ott áll.
Ha pozitív a teszt, akkor egyértelmű. Ha negatív, attól még ugye lehet fertőző.
Teljesen jogosan tartod a távolságot a kamionsofőrtől, nagyon helyes. De ha lobogtatná a negatív tesztet, akkor is kellene a távolságot tartani.

Az újságkihordókat mégis miért tesztelnék? Mert bennük kialakul a betegség? Baszki, minden országban azokat tesztelik akiknek lehetősége volt megkapni.
Megint mondom, nálunk, meg dél koreában 35 kontaktját tesztelik. Ausztriában 6-ot.

És nem kellenek az ötleteid, mert te nem vagy járványügyi szakember. Én nem tudom, hogy mit dolgozol, de biztos tudnék mondani tizenöt ötletet, hogy mit csinálhatnál jobban.
De virítsd meg a epidemiológiai diplomádat, és neked is fogok hinni azonnal.

És tényleg nincs elég felszerelés? Máshol sincs. Tudod az van, hogy egy hónapja a kínaiak mindent megvettek, és náluk nem ment a gyártás. Most indulnak be.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 11:08:03

@chrisred: Akkor volt. Akkor különösen súlyos bűncselekményt követett el. Vizsgálják ki, rugják picsán.

BOAR 2020.03.23. 11:08:59

@math0: Vegyél már vissza a fröcsögésből te agyatlan egysejtű fasz, a kurva anyáddal beszélj ilyen hangon. A határvadász létszámnak nézz egy kicsit jobban utána, hátha nem kevered a frissen belépőket a már szolgálatban lévőkkel. Bár amilyen funkcionális analfabéta vagy...
Mégis mit gondolsz alapellátásnak te idióta? Minden reggel bérmaruhás hajadonok csengetnek az ajtódon a frissen fejt tejjel és a ropogós kiflivel?
Nem buzikám, rossz esetben kapsz egy többnapos vagy akár egyhetes csomagot amiben van konzerv, csomagolt pékárú, alapanyagok.
Jobb esetben akár készételeket is kihordhatnak neked amiket újrahőkezelsz. Az élelmiszeriparnak ez csökkentett létszámmal is megoldható, pláne úgy, hogy a fertőzöttek nem válnak azonnal zombivá, irányítási feladatokat el tudnak látni anélkül is, hogy közvetlen kontaktusba kerülnének a késztermékkel.
De részleteztem a megoldást csak elborítja agyad a gyűlölet és nem vagy képes értelmezni. Én meg nem segítek, van épp elég megoldandó feladatom, várják a gyárak a búzát meg a napraforgót, hogy a magadfajta elmebetegeknek legyen mit majszolgatni a monitor előtt...

felső határ nincs 2020.03.23. 11:19:04

@teéjesenmindegy: Hat, lehet boszorkanyt uldozni persze, de ugy tudom marcius 8-an jott haza a sielesbol, tehat marc eleje korul utazhatott el.

En se foglalkoztam ezzel marc 8an, meg vigan kint ultem a kocsmaban, es egzotikus hirkent a kinai fertozottek szamat nezegettem a mobilon.

Elkepeszto az mediaricsaj, ami ezt a kamuvirust az 1000xesere nagyitotta, es most emiatt milliok vesztik el az allasukat, ujabb generacionyi allamadossagokat vesznek a hatukra a politikusok a "mentocsomagokkal"

Utoljara 2001 szept. 11-en volt ehhez foghato megteveszto hadmuvelet

BOAR 2020.03.23. 11:24:35

@teéjesenmindegy:
Nem érted. Ezt leplezendő "járványügyi szakemberezel" már megint, érvek híján.
Az újságkihordót például azért tesztelném mert amit összefogdos vagy amire rátüsszent, az eljut minden háztartásba. Kockázati tényező.
A kamionsofőr üldögélhet egyedül a fülkében, nem fertőz össze senkit csak otthon a családját, a családja meg további százakat. Mivel sokat mozognak, ráadásul a veszélyeztetett régiókban is, szintén kockázati tényezőt jelentenek.
És valóban nem lehet megfogni a korai szakaszban ezt a dögöt de ha csak tíz százalékát kiszűrjük az első olyan pillanatban amikor már ki lehet, az az exponenciális terjedés miatt sokat jelent. Nem ezen kellene spórolni.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 11:25:57

@math0: "a 100 ezer embernek kell 100 ezer autó. honnan?"
:D:D:D:D:D
Jaja. Ráadásul új kell. Sőt, a legjobb ha rózsaszín, zöld pöttyökkel.
Bassza meg évek, mire ennyit beszereznek...

teéjesenmindegy 2020.03.23. 11:27:18

@BOAR: "Az újságkihordót például azért tesztelném mert amit összefogdos vagy amire rátüsszent, az eljut minden háztartásba. Kockázati tényező."
És az ujságkihordóba honnan kerül a vírus? Olaszból hordja az ujságot?

teéjesenmindegy 2020.03.23. 11:29:53

@math0: "csak ezt nem karanténnak nevezik, te húgyagyú, hanem úgy, hogy felmelegíted az ételt."
na, matyitól megtudtuk, hogy karanténban frissen kell főzni, nem lehet felmelegíteni a kaját.
:D:D:D:d
Abba ne hagyd, kurvára szórakoztató vagy.

BOAR 2020.03.23. 11:32:19

@math0: Baszd már meg a kurva anyádat te idióta, hátha lenyugszol...
Elfogyott minden csökött kis érved, most jön a nyelvészkedés? Dugd a nyelved anyád valagába, arra talán még jó vagy.
Hogy te mit nevezel karanténnak, az a lőtéri kutyát nem érdekli. Ha az emberek nem hagyhatják el az otthonaikat és az ellátásukat a fegyveres erők, tehát rendőrség, hadsereg, "határvadászok" valamint a tűzoltóság és a katasztrófavédelem állománya végzi, az formailag karantén függetlenül attól, mit olvastál az ablakzsiráfban.
Nem véletlenül kerülnek katonai irányítás alá a közművek, egy-két nagyobb élelmiszeripari cég, áruházlánc. Ezeknek a működését meg lehet és meg kell szervezni arra az esetre ha a dolgozók egy része ki is esne. Ezeket a dolgokat nem rögtönözni kell és valahol még él bennem a remény, hogy maradt annyi szakember akik képesek rá.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 11:36:36

@math0: Ezért jó, hogy tényleg vagy, és mindenhez értesz.
"1) gyorsabb teszt is, most már a 45 perces teszt jön. persze ezt nem a felcsúti akadémián fejlesztették ki"
jöj, jön, jön. És itt van már? Nem? AKkor miről beszélsz.
Mellesleg ugye okoska az úgy van, hogy szakképzett valaki leveszi a mintát elviszi a laborba. Szerinted komolyan ez 45 perc lesz? Fasza.

" igen, a kamion vár olyan is van, hogy hétvégi kamionstop, akkor is vár"
Jaja. Így is van 40 kilométer sor, úgy meg lenne 80.

"Ha pozitív a teszt, akkor egyértelmű."

Ennyi, innentől az okoskodásod felesleges."

Na, BOAR, akkor most elválik a szar a májtól.
Ha bemegy hozzád a kamionsofőr, hogy ott a negatív tesztje, akkor nyugodt szívvel csókolgatod meg?
Ugye annak a tudatában, hogy 1-14 nap lappangási ideje van a vírusnak, illetve, hogy a határon a teszt adása után is érintkezett másokkal.
Mesélj. Szerinted miért van kitalálva, hogy első teszt negatív eredménye esetén IS karanténba mennek 14 napig?

Arcade Macho 2020.03.23. 11:39:18

@felső határ nincs: februar 27en megjelent mar AJANLAS a kormany weboldalan

valszeg a csimota nem esik automatikusan a BTK ala viszont egy eljarast meger a dolog, sot igenis van valami diszkret baja annak, hogy o orvos, hiaba na anno amikor az a seggfej irani gyogyszereszhallgato terjesztette a virust az is felhaboritott ahogy ez is, es igenis o jol tudhatta hogy ebbol konnyen halaleset lehet

BOAR 2020.03.23. 11:39:20

@teéjesenmindegy: "Olaszból hordja az ujságot?"
Nem. Viszont egy hétköznapi ember akitől nagyjából minden információt megvontak így továbbra is eljár bevásárolni, találkozik a családjával és újságkihordóként sok emberrel is, tehát ugyanúgy megfertőződhet mint bármelyikünk. Csak Ő sokkal több embernek képes továbbadni mint egy átlag ember, ezért kell tesztelni. Ha valaki gyanús helyről jött azt beteszik házi karanténba és nem dolgozik, de aki viszont dolgozni jár az el is kaphatja és tovább is adja.
Mint ez a barom szlovén kamionos aki veri az irodaház ablakát, nem beszél se angolul, se németül(se magyarul) és nem érti meg, hogy ha nem mászik vissza fülkébe, kimegyek és fejbebaszom egy gőzkazán piszkálóval. Olaszországba megy...

teéjesenmindegy 2020.03.23. 11:42:16

@math0: Nem, kis fasz, már elmondtam, hogy akinek esze is van, meg anyja is, és van esélye, hogy elkapta, az nem megy ápolni, hanem otthon marad.

BOAR 2020.03.23. 11:42:21

@teéjesenmindegy: Keversz valakivel. Nem szoktam kamionsofőröket csókolgatni. Meglehet, te ebből éltél mielőtt bérkommentelő lettél de ne gondold, hogy ez általános.
Úgy gondolom, leírtam amit erről a tesztelésről gondolok. Ha érted, érted, ha nem hát nem. Van más dolgom is mint a leütésszámodat növelni úgyhogy ennyi volt.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 11:46:58

@BOAR:
" egy hétköznapi ember akitől nagyjából minden információt megvontak"
Aham. Az nagyon meglepődik a sok maszkos fazonon. Tényleg mondjuk pont az ujságkihordók azok, akik rá sem néznek a címlapokra.
Mellesleg nálunk nem csókolgatnak az ujságkihordók, hanem bebasszák a postaládába az újságot, amit mifelénk szintén nem nyalogatnak meg az emberek. De ha annyira biztosra akarsz menni, akkor indíts mozgalmat, hogy tegye be mindenki az ujságját a sütőbe 5 percre.
Valahogy egyszerűbbnek tűnik, mint minden ujságkihordót naponta tesztelni...

Gonosz egy vírus az ami átmászik az üvegen is.

felső határ nincs 2020.03.23. 11:51:53

@Arcade Macho: BTK fel sem merul itt

Orban marc 4-en jelentette be, hogy megjelent Mo-n is a koronavirus. Akkor a jo doki mar regen sielt. En is elmentem volna sielni, ha mar elore kifizettem, leszerveztem volna.

Mert akkor nekem ugy tunt hogy ez a virus valami mediahiszti. Annyi a kulonbseg, hogy most mar biztos, hogy a virus egy mediahiszti, es max a GDPre veszelyes, de az se a virus hibaja, hanem a reakcioe...

pantlikaskiralylany 2020.03.23. 11:59:21

Az valahogy elsikkad, hogy a doki TÖBB egészségügyi dolgozóval volt sielni, és busszal mentek...
Vagyis, vajon rajta kívül mindenki más önkéntes karanténban volt 2 hétig? Nem hiszem. Vagyis a tippelt számokat nyugodtan szorozzátok meg 60-80-al ennyi férőhelyes egy busz... Úgyhogy sokkal-de sokkal nagyobb a gond egyetlen dokinál.

Szelid sunmalac 2020.03.23. 12:06:55

Hurra, hurra....meg a vegen kiderul, hogy ilyenkor nem csak a mocskos libsi-bolsi kenyszerul bezarva elni, rettegve menni az ures es tularazott boltokba, es nem csak az o rokonai es imerosei hullanak, mint a legyek egy lathatatlan kis szar miatt. Meg a vegen akar arrol is lehet majd beszelni, hogy vannka kozos erdekek, amikre kozos megoldasok kellenek. Mitobb...(Isen bocsassa meg amit most mondani keszulok) talan nem csak a hatarontuli elszakadt magyarsag lesz a magyarsag resze, hanem a Magyarorszaghoz barmilyen szinten koodo (de legalabbis az ott elo) osszes magyar.

Fideszes seggnyaloknak: a forint beszakadasa pillanatokon belul 15-20%-os inflaciohoz fog vezetni, mar amennyiben meg lesz egyaltalan barmilyen import (ha nem, az meg nagyobb baj). Ugyan most nyereszkedhetnek rajta es beletolhatnam az arfolyamnyereseget a sajat kis forinthitelembe, de ez a mocskos hazaarulo szemet dog (akire senkinek nincs szuksege) es tobb mas tarsam szinten- keszen all arra, hogy a lehetosegei szerint arfolyamostol-mindenestol tamogassa az otthon maradtakat a szuksegben. Ideertve a verfideszes aposomat is, igen. Mert a mocskos libsibolsi ilyenkor lesz hazafi, nem amikor mas faszaval kell a csalant verni

Szelid sunmalac 2020.03.23. 12:10:41

@felső határ nincs: "Annyi a kulonbseg, hogy most mar biztos, hogy a virus egy mediahiszti, es max a GDPre veszelyes, de az se a virus hibaja, hanem a reakcioe... "

uhhh...te veszelyesen hulye vagy! De meg neked sem kivanom hogy tenyleg osszetalalkozz a mediahiszti virussal, aztan pont a rossz vegen allj a fasznak. Amikor egyes orszagokban NAPONTA 700-800 an halnak meg csak ettol (magyaran naponta egy komplett falu kihal, egy het alatt meg egy kisvaros), akkor azert a mediahiszti eleg meredek.

felső határ nincs 2020.03.23. 12:22:52

@math0: Nem vagyok a rizikocsoportban, szoval nem valoszinu

felső határ nincs 2020.03.23. 12:23:34

@Szelid sunmalac: Mo-n volt mar 70 alatti aldozat?

Mert en fele annyi vagyok.

Szelid sunmalac 2020.03.23. 12:27:06

@felső határ nincs: El kell keseritselek, jelen esetben nincs olyan, hogy rizikocsoport. A gyerekeknel alacsonyabb a halalozasi arany, de ha elmultal 18 (feltetelezem) akkor jobb ha tavol tartod magad. Ha nem is halsz bele (legyen igy!), egy ketoldali tudogyulladas, ami folyamatos legszomjjal es az oxigenhiany miatt pokoli fajdalmakkal jar nem vicces

felső határ nincs 2020.03.23. 12:42:36

@Szelid sunmalac: Handabanda! Nincs egyetlen egy gyermek aldozat se! Se Magyarorszagon, se Olaszorszagban.

De az osszes iskola be van zarva.

Nyilvan meg lehet ezt magyarazni, de mit nem lehet megmagyarazni?

Szelid sunmalac 2020.03.23. 12:56:15

@felső határ nincs: Konnyen el tudom kepzelni, hogy csak provokalsz, bar azt nem ertem miert es mire jo, de legyen ez a te dolgod. Ha nem, akkor is a te dolgod. Cserebe remelhetoleg egyedul kell atveszelned ha oda kerul a sor, es olyankat nem fertozol meg, akik mondjuk mashogy latjak

S. Baldrick 2020.03.23. 13:06:28

@felső határ nincs: "Mo-n volt mar 70 alatti aldozat? Mert en fele annyi vagyok."

Attól, hogy te (szerinted) nem tartozol a veszélyeztetett csoportba, még hordozhatod és terjesztheted a vírust, kinyírhatod anyádat és bárki mást is. Mi a faszt nem lehet ezen megérteni?

felső határ nincs 2020.03.23. 13:07:47

@Szelid sunmalac: Betartom en is ami esszel betarthato, otthon maradok, nem gyulekezem stb. Mert minek kockaztatni?

De ettol meg a gazdasagot kimelni kell, amennyire csak lehet. Nem szabad felulni a hiszterianak.

Mennyi ember hal meg egy atlagos nap Magyarorszagon mindenfeleben? 10 millip lakos per 75 ev atlageletkor per 365 (tudom egyszerusitett szamolas).

365 fo/nap tobbnyire oreg, beteg ember hal meg minden nap
koronavirusban meghalt 1 ember ma (oreg, beteg)

Rendelje el Orban a kijarasi tilalmat! Edeskeves amit a kormany tesz! Zarjak be az iskolakat! LOL

felső határ nincs 2020.03.23. 13:08:45

@S. Baldrick: Akkor anyamat csukom be, en meg megyek dolgozni. Meg bulizni.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 13:14:53

@math0: Ha nálad anyád abba döglik bele, hogy nem te ápolod, akkor nyilván igazad van. Ha bárki más ápolásával is túlél a vén ribanc, akkor megint mellényúltál.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 13:17:33

@felső határ nincs: Figyelj már.
Az első olasz fertőzött 190 magas, 38 éves sportoló volt. 18 napot volt eszméletlen és a gép tartotta életben. És - ezt nem tudom biztosan - valószínúleg tartós és végleges károsodása lett a tüdejében.
Aztán utána gyógyultként van nyilvántartva. Szóval ennyire kell beleszarni, meg örülni, hogy nem halsz bele. Gondolkodj el ezen.

felső határ nincs 2020.03.23. 13:44:47

@teéjesenmindegy: fake news, halvany gozuk nincs az olaszoknak ki volt az elso beteg

Minthogy 90% soha orvos kozelebe se kerul ezzel a betegseggel, hanem kijarja labon.

De meg ha igaz is lenne, az sem szamitana, mert 80 eves az ATLAG elhunyt.

Scott Tenorman Must Die 2020.03.23. 14:12:51

@teéjesenmindegy: www.youtube.com/watch?v=tN25SW6hh8I

kappanhangú, elnyomott kis buzigyerek, az iskolában is folyamatosan verhették és csak engedélyre jöhetett ki a sarokból. rengeteg országban élt már, mert mindenhol kiutálták és költöznie kellett.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 14:49:59

@math0:
"a teszt egy információ"
Amely vagy pozitív és akkor tudsz döntést hozni, vagy negatív ami semmit sem jelent.
Ez milyen információ matyi? Pozitív esetén karantén, negatív esetén is, hiszen semmit nem bizonyít.

Szelid sunmalac 2020.03.23. 14:54:24

@felső határ nincs: sajnalatos, hogy neked nincs (vagy csak nem erdekel) idosebb rokonod/baratod, aknek meg boven lenne vagy jo tiz-husz eve elni es ezert leszarod az egeszet. Viszont partallastol fuggetlenul az ilyen embereket, mint te keynszeru haziorozetre (nyomkoveto labbilinccsel) koteleznem hatosagilag, es amint megszegned a kijarasi tilalmat, azonnal bortonbe (maganzarkaba) csuknalak amig a jarvany tart. Semmi szemelyeskedes, nem ellened lenne az intezkedes, hanem a tarsadalomert.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 14:56:25

@felső határ nincs:
" fake news, halvany gozuk nincs az olaszoknak ki volt az elso beteg"
Ha nem az első, akkor az elsők között volt a csávó. Ezen ne rugózzunk, 38 éves ember sportoló, egészséges 18 nap eszméletlenül lélegeztetőn.

"Minthogy 90% soha orvos kozelebe se kerul ezzel a betegseggel, hanem kijarja labon."
Inkább 80 az. Viszont sose tudod, hogy te melyikben vagy.

"De meg ha igaz is lenne, az sem szamitana, mert 80 eves az ATLAG elhunyt."
Na, és akkor most tisztázzunk valamit.
1. Azért ennyi az átlag, mert az olasz orvosok leveszik a menthetetlen öregeket a gépről, hogy a fiataloknak jusson hely. Ha érkezési sorrend maradna, akkor pusztulnának a fiatalok is.
2. Mondom, néhány hét lélegeztetőgép nem móka és kacagás, mint ahogy a maradandó károsodás sem az a tüdődben. De nem haltál meg, lehet bulizni.

Kicsit óvatosabban a hülyeségekkel.

BOAR 2020.03.23. 15:08:38

"Viszont partallastol fuggetlenul az ilyen embereket, mint te keynszeru haziorozetre (nyomkoveto labbilinccsel) koteleznem hatosagilag, es amint megszegned a kijarasi tilalmat, azonnal bortonbe (maganzarkaba) csuknalak amig a jarvany tart."
Rossz megközelítés. Költséges és nincs elrettentő hatása.
Az ilyet simán fejbe kellene lőni és kirakni a főtérre. Had tanuljon a többi hülye.
Az ilyen mentalitású barmok hordták szét a világban a vírust.

felső határ nincs 2020.03.23. 15:18:03

@teéjesenmindegy: "Azért ennyi az átlag, mert az olasz orvosok leveszik a menthetetlen öregeket a gépről, hogy a fiataloknak jusson hely. "

fake news

egy-ket ilyen velemeny megjelent a sajtoban, tenyek nem

Az olasz korhazak uresek, kiveve az erosen erintett 2 tartomanyt

felső határ nincs 2020.03.23. 15:19:19

@teéjesenmindegy: Fake news, nem 80 az

Senki nem tudja mennyi a fertozott. Ha a regisztraltakbol szamoltak a 80at, akkor az 99 - hasamra csapva

FCUK29 2020.03.23. 15:25:10

egyrészt a hülyeség pártfüggetlen.
másrészt írhatna a szerző százezreket is, az még jobban hangzik, mint a lehetséges fertőzöttek száma. vagy milliókat. csak Szegeden.

Periodista. 2020.03.23. 15:57:58

@FCUK29: A hülyeség valóban pártfüggetlen, mint ahogyan az értetlenség is. Ha nem látod át, mit okoz 350 dolgozó lefertőzése (ami ugye 350 szegedi családot jelent, akik újabb ezrekkel állnak kontaktban), nem kell erőltetned a hozzászólást. Maradj a hülyeségnél, amiről olyan lelkesen írtál és amihez láthatóan jól értesz. :)

teéjesenmindegy 2020.03.23. 16:05:01

@math0: Ugye, Pintér is milyen szépen otthon maradt karanténban az első tesztje után? Aztán a második is negatív lett, akkor jöhetett elő. Ugye matyi?

teéjesenmindegy 2020.03.23. 16:14:21

@felső határ nincs: Már bocs, milyen marhaságokat beszélsz?
"Az olasz korhazak uresek, kiveve az erosen erintett 2 tartomanyt"
Ja, lehet. Ahol nincs vírus, ott nyilván nincs tele a kórház.

Kurvára arról van szó, hogy 80%ban súlyos, és kórházi ápolás szükséges.
Az olasz orvosok meg nyilvatkozták, hogy ez folyik, akit menthetetlennek találnak azt leveszik, mert kell a hely a fiatalabbnak.

BOAR 2020.03.23. 16:28:02

@math0: Tévedsz. A fidesz csak a második. A legfelelőtlenebb, leghülyébb az volt aki kinyitotta a ketrecedet.

wolves84lb 2020.03.23. 16:29:19

@Arcade Macho: te valami kőkemény fideszes verőembernek érzed magad, kiskancsó? Vicces olvasni a hőbörgésedet, biztosan toppantottál közben a lábaddal...:)

Scott Tenorman Must Die 2020.03.23. 16:30:09

@teéjesenmindegy: ez biztos egy náci tv műsor, hisz nyernie kellett volna

Emmett Brown 2020.03.23. 17:03:50

@math0: a munkáltatód tisztában van vele, hogy milyen moslékkal szennyezed az internetet?

Normális helyekről ezért úgy kibasznának, hogy csak nyekkennél.

Igen, sok barom van. Ha te nem vagy az, akkor otthon maradsz. Ilyen kurva egyszerű.

Emmett Brown 2020.03.23. 17:10:02

@teéjesenmindegy: nem súlyos 80%ban.

www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

60000 esetből van 5-6000 halott, és 3000 kritikus eset.

wolves84lb 2020.03.23. 17:11:33

@teéjesenmindegy: te figyi már, a pintérsanya két negatív teszt utáni kiengedése akkor most hogyan is passzol a te kis elméletedbe arról, hogy működik a tesztelés?

Burgermeister 2020.03.23. 17:43:49

o orvos, o mindent jobban tud....kvazi isten vagy felisten
tudikazzatok?

teéjesenmindegy 2020.03.23. 17:57:12

@wolves84lb: Teljesen.
Gyanú. Teszt. Negatív. 14 nap karantén, ahol nem érintkezel senkivel. Második teszt. Negatív. Nem vagy fertőzött.
Egészen addig amíg nem mész csókolózni a marokkói miniszterrel.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 18:00:16

@Emmett Brown: Tehát 6ezer halott, 3 ezer kritikus eset. Ez úgy 15%.
A kritikus meg a súlyos között érzel némi különbséget okoska?
Segítek. Attól mert nem vagy lélegeztetőn élet és halál közt (kritikus eset) még lehetsz otthon, és köhögheted ki a tüdőd 40 fokos lázzal.

Emmett Brown 2020.03.23. 18:01:31

@math0: lementél fulldedóba. Cory kocsi kishúgával, Chrissyvel vagy egy szinten. Gratulálok xD

wolves84lb 2020.03.23. 18:02:36

@teéjesenmindegy: ugye nem baj, hogy pintér 5 napot volt talán "karanténban", szó sem volt 14 napról? Bár hagyd csak a választ, tudom, hogy téged nem szokott zavarni az igazság, ha a fideszt kell védened.

Emmett Brown 2020.03.23. 18:06:17

@teéjesenmindegy: 40 fokos láz az kórház és kritikus állapot...

teéjesenmindegy 2020.03.23. 18:22:55

@math0:
"Pintér egy hetet volt csak karanténban, te kis köcsög." :D:D:D
Március 11-én volt az utolsó kontaktja.
Onnan kell számítani a két hetet. Lehet, hogy 12 napot.
Egyszer sem mondtam, hogy a 14. napon fertőz a legjobban, te hazug szardarab.

Matyi, szopod a faszt, nem látod? Tényleg ezt élvezed?

teéjesenmindegy 2020.03.23. 18:25:13

@Emmett Brown: Nem. Az még nem kritikus állapot. De a 39 fokos láz sem az.
Figyelj seggarc. ELmondták, hogy 80% enyhe, vagy nagyon enyhe, a 20% pedig súlyos. Most okoskodjál még, csak azért, hogy meglegyen a leütésszám.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 18:28:14

@wolves84lb: "gye nem baj, hogy pintér 5 napot volt talán "karanténban", szó sem volt 14 napról?"
:D:D:D:
Az megvan, hogy nem a teszttől számítva van a 14 nap, hanem az utolsó kontakttól?
Az meg 11-én volt. Na, bumm jelentsd fel, hogy 12 napra ment a karanténba a 14 helyett, vagy még az is lehet, hogy én tudom rosszul, és 12 nap az előírt.

fairi 2020.03.23. 18:29:59

@Fritz Gerlich:
"tesztnek kellene magát alávetnie mielőtt több ezer szegedi beteg"
sajnos ez nem segít. Kimutatáshoz el kell érnie a vírustermelésnek egy szintet, de akkor már fertőzöl is.

wolves84lb 2020.03.23. 18:30:17

@teéjesenmindegy: cicuka, ha így lenne, ahogy te írtad, akkor az a tökkelütött gulyásgergely is ezt mondta volna, nem annyit, hogy az operatív törzs miatt nem volt meg a kellő nap.

JAJJJJJDESZÉPENTUDSZSZOPNI :D :D :D :D :D

Na, mára hagyd a melót, menj nyugodtan, és pippantasd le birka cimbidet :D

Pilotax 2020.03.23. 18:30:45

Én csak azt szeretném tudni, hogy a szegedi egyetemi rektor ellen miért orvosetikai eljárás indul, miért nem büntetőeljárás?

wolves84lb 2020.03.23. 18:31:44

@teéjesenmindegy: persze, az is lehet, hogy te tudod rosszul...bár ha ezt rosszul tudod (ami amúgy egy elég pitiáner dolog), akkor nyilván a te véleményed megbízható minden más témában. Ugye? :DDDDDDDDDDDDDDDDD

Jajj, bazdmeg, de jót röhögtem most rajtad......:DDDDDDDDDDD

Emmett Brown 2020.03.23. 18:32:19

@teéjesenmindegy: igen, 80-20 az enyhe-súlyos.

De te 80% súlyosat írtál baszod.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 18:35:41

@math0:
" És simán csinálhatott két tesztet is, nem tudhatod."
Sőt fel is találhatta közben a gyógymódot. Ezt sem tudhatjuk. Logikai géniusz vagy.
"sometimes I too forget things"

Gleccsertetű 2020.03.23. 18:37:59

Illene frissíteni a posztot

teéjesenmindegy 2020.03.23. 18:39:33

@Emmett Brown: Akkor elírtam. 80- enyhe v tünetmentes, 20 súlyos.

fairi 2020.03.23. 18:50:12

@Emmett Brown:
"40 fokos láz az kórház és kritikus állapot..."
max akkor ha nem értesz hogyan kell csillapítani otthon. legősibb népi módszer hűtőfürdő vagy izzasztás. Ezeket kombinálód gyógyszerrel ,mert nem a középkorban élünk.
Persze rohanhatsz kórházba még lehet összeszedsz valami kórházi MRSA-t.
ha súlyos légzési nehézséged van, ami komoly tüdőgyulladás jelent na akkor mindenképp kórházba kell menni. Kockázatokat mérlegelni kell. Súlyos tüdőgyulladás kezelés nélkül kb halál, MRSA csak egy ritka lehetőség.

Emmett Brown 2020.03.23. 18:50:36

@math0: most viccen kívül: az kurvaélet, hogy nem engedték volna viktor közelébe hacsak nem tutibiztosak hogy nem fertőz. Nyilván toltak valami prémium tesztet.

Emmett Brown 2020.03.23. 18:53:17

@fairi: jaja.

Azért ha 40 fokos lázam lenne, akkor bebattyognék egy kórházba, már csak azért is, hogy kiderüljön hogy koronám van-e vagy sem.

Emmett Brown 2020.03.23. 18:54:36

@fairi: olaszban részben ezért is durvult el a helyzet, tolták magukba az ibuprofent, ami csak katalizálta a szövődményeket.

fairi 2020.03.23. 19:00:44

@Emmett Brown:
" bebattyognék egy kórházba, már csak azért is, hogy kiderüljön hogy koronám van-e vagy sem."
inkább kihívód a mentőket remélem. Nem két paracetamol után saját magadat próbálod bejuttatni. Súlyos tünetekkel már a szóród is a betegséged bármerre mész.

teéjesenmindegy 2020.03.23. 19:30:51

@math0: Te ostoba állat. Baszki, te nem olvasol, csak ugatsz. :D:D
1-14 nap lappangása van. Amikor tizenhatodszor írom le, akkor már tényleg nem írtam ki, hogy 1-14.
Menj a kurva anyádba. Aki végigolvassa a tegnapi fosásodat az láthatja, hogy mit okádtál ki.
Én pontosan tudom, hogy igazam van, és te is, de csak nem hagyod a faszságodat. Kit akarsz meggyőzni matyika? Engem nem fogsz, mert barom vagy.
sometimes i too forget things :D::D:D Ennyi vagy matyika. Ezt te is tudod.

Ide leírtad, hogy mennél anyádat nyalogatni ha lenne egy negatív teszt a kezedben. Tessék Sanyának legalább két tesztje volt amikor oda merték engedni Vityához.
Sajnos Pintérnek is meg Orbánnak is több esze van mint neked. EZ van.

CID 2020.03.23. 19:38:09

Az előző rektortól ( ő fizikai ) még "elnézhető" lett volna egy ilyen fiaskó. Ha nem lenne egy arrogáns FIDESZES, már lemondott volna.

colonel Tigh 2020.03.23. 20:15:56

@teéjesenmindegy: az egy dolog, fiatal vagy, és jó eséllyel nem halsz bele. Ha elkapod és beteg leszel kétoldali tüdőgyulladással kell számolnod. Azzal pedig jó esélyed van 30 évesen is, hogy olyan maradandó tüdőkapacitás csökkenéssel jössz ki a kórházból, hogy attól kifulladsz, ha kimégy a wc-re. És ez is több hónap rehab után, de akkor még jól is jártál, mert valaki kétoldali tüdőgyulladás után örökre plusz oxigénre szorul. És ha még ezeket el is kerülöd, valószínűleg 5-10évet vesztettél az élettartamodból. De menjél csak, bulizzál.

Szabványok 2020.03.23. 21:33:18

@felső határ nincs: "Nem vagyok a rizikocsoportban, szoval nem valoszinu"
Anyád?
Amúgy nekem van elég vagyonom, én a gazdasági rizikócsoportban nem vagyok benne, engem a munkanélküliek száma, GDP meg ilyen szarságok nem érdekelnek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.23. 21:37:01

@felső határ nincs: Na mi van te két elemit végzett? Megvan már hogy számolják a halálozási arányt?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.23. 21:40:12

Ja! Narancstálibok! Akkor mi libsik csak pánikoltunk kb 2 hete? Mert azt ugattátok. Most mi van?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.23. 21:47:48

@Arcade Macho: "add meg az elrhetosegedet es privibe lerendezzuk..." - hűűűű... de erős valaki!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.23. 21:52:46

@Gleccsertetű: Bezzeg te napokra eltűnsz amikor elvonultok bircával egy hétvégére wellness bulira.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.23. 22:02:02

@teéjesenmindegy: Ezzel a @felső határ nincs nevű hülyével vitázol? Egy alap matematikai eszmefuttatást nem ért meg.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.23. 22:04:36

@Emmett Brown: "tolták magukba az ibuprofent, ami csak katalizálta a szövődményeket." - ezt a baromságot honnan vetted?

morph on deer 2020.03.23. 22:35:09

@droid_:
“ mi lenne a vad szerinted?”

Mit szólnál vaddisznóhoz?
Tudod, az az, amelyik olyan mint a Németh Szilárd, csak kicsit civilizáltabb a kinézete... Ma?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.23. 23:39:21

@morph on deer: nagyon vicces volt. felirhatsz magadnak +1 internetpontot.

BOAR 2020.03.24. 00:00:35

@morph on deer: Ne személyeskedjünk kérem...

Emmett Brown 2020.03.24. 11:00:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: who ajánlás. Paracetamol mehet, ibuprofen kerülendő.

Pilotax 2020.03.24. 14:24:36

@droid_: Mondjuk veszélyhelyzetben a szabályok megszegése,felelőtlen viselkedéssel, mások egészségének, életének súlyos veszélyeztetése, visszaélés a pozíciójával, orvosi eskü megszegése. Soroljam tovább, vagy elég lesz?! Egy jogász biztosan pontosabban tudna fogalmazni.

Pilotax 2020.03.24. 14:26:31

@math0: Sajnos igaz! Normális jogrendben már sem rektor sem főorvos sem orvos már nem lehetne, és előzetesben csücsülne.

Pilotax 2020.03.25. 15:34:10

@droid_: Szimplán hülye vagy!

Control_ 2020.04.03. 12:38:30

Rovó főorvos úr április legelső napjaiban lélegeztető gépre került, pont 4 héttel azután, hogy március 8-án hazajött olaszországi síeléséről. (április 3., 12:38)
süti beállítások módosítása